Kipufogórendszer tuning
2007.05.23. 14:35
www.magnumtuning.hu
Lépj a TOVÁBBra...
KIPUFOGÓ RENDSZER TUNING
A széria kipufogórendszereket bármilyen szempontból összehasonlítva a sportrendszerekkel, nem sok azonosságot találunk. Sem működési elvükben, sem tervezési tényezőikben, méreteikben nem egyeznek meg. Ennek oka egyrészt költségkérdésekben, másrészt tartóssági kérdésekben rejlik. Ami tény, - hogy a negatívumokkal kezdjük - a tuningolt autó élettartama mindenképpen rövidebb az alap kivitelű járművel szemben.
Felmerül azonban a kérdés: mennyivel? A válasz igen egyszerű: gyakorlatilag ez a használótól függ. A külső motortuning, mint például egy sportrendszer, csak lehetőséget ad arra, hogy az adott motor képességeit szinte teljes mértékben kihasználjuk. Ezáltal amikor azt állítjuk, hogy pl. + 15% LE-t adunk autójának, lényegében "nem mondunk igazat". Mi egy optimális kipufogórendszer felépítésével csak a motorban rejlő erőt adjuk vissza Önöknek, hiszen az a motor ami legördül a futószalagról, minden szempontból körbe van véve fojtásokkal, amit ő minden gázadáskor - természetesen hiába - kifeszíteni próbál. Az alap MAGNUM sportrendszerhez egy db fojtó sportközépdob, egy darab sport gázgyorsítódob, egy sport hátsódob és egy - a gyáritól eltérő átmérőjű - csőrendszer tartozik. A rendszerek felszerelését, mely hegesztett kivitelben történik pontos számítógépes tervezés előzi meg a gázsebességek, motor effektív középnyomás, lökettérfogat és rendszerhossz figyelembevételével.
Az egycsöves sportrendszer hatása:
12-15% +LE,
10-12% +nyomaték,
7% +végsebesség,
15-20% +gyorsulás,
fogyasztásnövekedés: nincs.
(Sportrendszerek mellé tanácsos MAGNUM vagy más típusú sportlégszűrőt használni!)
Egycsöves sportrendszerrel a motor karakterisztikája megváltozik, a motor gyorsabban ás könnyebben éri el a magas fordulatszám tartományt, nyomatéka alacsony fordulaszámokon (1000-2500 1/min) csökken, majd hirtelen megugrik és a maximális fordulatszám 80%-káig nő! Az alacsony tartomány nyomatékhiánya más MAGNUM termékekkel dinamikusabbá tehető. Az igazi áttörés a teljesítménynövelésben, a sokak számára képtelennek tűnő eredményt produkáló ikercsöves sportkipufogórendszer, mely a kipufogó leömlőtől két csővezetékből (különválasztván az együtt dolgozó hengerpárokat) két gázgyorsító dobból, két sport középdobból és egy ikerkamrás vagy két normál sport hátsódobból áll. A teljesítménynövelés elve merőben eltér a többi módszertől: itt a lényeg abban rejlik, hogy a motor effektív hatásfokát jelentősen rontó hengertöltetátszívást akadályozzuk meg azáltal, hogy a külön ütemben dolgozó hengerpárok füstje már csak a szabadban találkozik, így a motornak is kisebb fojtást engedhetünk meg nagyobb teljesítmény mellett.
Egycsöves rendszer változatok katalizátorral (első dob szélesebb) illetve gyorsítódobbal szerelve:
A MAGNUM ikercsöves rendszerrel szerelt autó változásai:
Kétcsöves rendszer változatok katalizátorral (első dob sokszög alakú az ábrán), illetve gyorsítódobbal szerelve
20-25% +LE,
15-20% +Nyomaték,
20-25% +Gyorsulás,
30% +Rugalmasság,
8-12% +Végsebesség,
fogyasztásnövekedés: max. 5 %
MAGNUM HANGOLHATÓ KIPUFOGÓRENDSZER-REZONÁTOR
Mi is tulajdonképpen ez a furcsa nevű, ismeretlen - így első hallásra nem sokat mondó tuningalkatrész? Gyakorlatilag nem más, mint egy egyszerű, a kipufogógázban erőteljes gázlengéseket okozó acélcsövecske, melynek átmérője és hossza pontos számításokkal méretezve van, mégpedig úgy, hogy a benne állandó nyomáson álló gáz és a rezonátor saját frekvenciája pontosan megegyezzen az adott fordulaton a motorból kiérkező gáz lengésszámával. A két frekvencia mennyiség rezonanciájától a gázhullámok (bizonyos fordulatszámtartományban) felgyorsulnak, így mintegy elszippantják a hengerek elhasznált töltetét, miáltal a motor frissebben képes ismét felvenni a munka ütemét, leadni megfelelő teljesítményét.
Hatása:
max 1% + LE,
15-20% +rugalmasság,
5-10% + gyorsulás.
A rezonátorcsövet a megrendelő kérése alapján úgy tervezzük meg, hogy a kért fordulatszámon (általában alacsonyabb tartomány, pl. 2500 1/min) fejtse ki legnagyobb hatását. A rezonancia sztetoszkóp segítségével könnyen behangolható, de erre csak akkor van szükség, ha valami változás áll be az autó kipufogórendszerében, ezért láttuk el a rezonátort tömített hangolócsavarral. A MAGNUM kipufogórendszer-rezonátor hatását rögtön érzékelni lehet, - a kívánt fordulatszámtól kb. 2000-2500 1/min-ig - mintegy megugrik az autó, úgyszólván frissebben szívja a levegőt. Pozitív hatására azonnali pénzvisszafizetési garanciát vállalunk! Felsőbb tartományokban hatása nem, vagy csak nagyon kis mértékben érzékelhető! Karbantartást, további állítást semmilyen esetben nem igényel. Felszerelése hegesztéssel történik, mégpedig úgy, hogy a kipufogócső oldalára a megfelelő helyen - a rezonátor belső átmérőjével megegyező méretű - furatot vágunk, majd a rezonátort ide hegesztjük. A rezonátor másik végét a kipufogócső távolabbi pontján merevítővel összekötjük.
|